Inköp AIG

Jag har köpt ett par andelar i AIG och sitter nu med fem bolag jag tror på;

  • Protector Försäkring
  • Citigroup
  • Banco Santander
  • Industrivärden
  • AIG

Egentligen är jag angelägen om att bygga upp innehav i fler svenska stora bolag, men jag hittar ingenting billigt, inte ens relativt. Mitt inköp i AIG grundar sig i dess värdering och lönsamhet, och det faktumet att finansbranschen verkar fortsatt lågt värderad. Nu vill jag öka portföljens likvida del ganska rejält, för att stå redo. Inte sagt att jag ska sluta köpa in mig i bolag, men jag håller nere nivån.

Det är superskönt att sommaren är här, allting i livet blir lite rimligare. Jag jobbar dessvärre genom hela sommaren på en mindre ort (frilansar på projektbasis) och har fått med mig min sambo och lilla dotter. Vi ska försöka att ha det så härligt som möjligt. Jag är även riktigt taggad på hösten. Månadsskiftet augusti/september känns alltid som en nystart, mer än vad vad årsskiftet gör.

Ha det fint!

Märkt

Lämna en kommentar