Månadsrapport September 2014

 

Ekonomin går, som tidigare nämnt, på lågvarv. Låg inkomst och nödvändiga inköp blir en tråkig månadsrapport. Vi har lyckats investera 5000 kronor men dessa har jag placerat som likvider, dels för att upprätthålla ration 10/20/70 mellan indexfond/likviditet/aktier, samt att jag försöker köpa för lite mer pengar än så. Min egna buffert har jag tvingats använda, till förmån för familjens buffert som blir starkare, och semestersparandet. Det händer dessvärre inget spännande vad gäller nia skulder, utan dessa ligger stadiga. Jag har fortsatt betala av 1000 kronor på mitt (numera klippta) kreditkort.

Månaden landar trots svag börs, låg inkomst och tråkiga utgifter på +6904 kronor. Familjens förmögenhet ligger nu på 135 833 kronor. Med tanke på att vi låg på noll för bara 2,5 år sedan känns det bra.

Månadsrapport September 2014

Har spenderat dagen med att analysera den finska marinmotor- och kraftverkstillverakren Wärtsilä. Ett spännande bolag, i en spännande bransch som jag gärna skulle investera i, om det inte vore för den höga värderingen relativt dom svaga finanserna.

 

Lämna en kommentar